Acta musealia 2017/1-2:156-161

Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii

Lucie Jagoąová
Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav archeologie a muzeologie

Published: June 15, 2017  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Jagoąová, L. (2017). Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii. Acta musealia15(1-2), 156-161
Download citation

References

  1. JAGO©OVÁ, L. 2016: Dynamický rozvoj edukace v muzeích a oboru muzejní pedagogika. Věstník Asociace muzeí a galerií České republiky 1, s. 3-5.
  2. JAGO©OVÁ, L., MRÁZOVÁ, L. 2015: Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic and the role of Brno museology in its development. Museologica Brunensia 2, s. 56-64.
  3. KIRSCH, O., JAGO©OVÁ, L. 2013: Vývoj Lektorátu muzejnictví 1922-1951. Devadesát let od počátků univerzitního vzdělávání muzejníků v českých zemích. Muzeum: muzejní a vlastivědná práce 1, s. 4.
  4. KRAJÍČKOVÁ [MRÁZOVÁ], L. 2002: K problematice vzdělávání v oblasti muzejní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav archeologie a muzeologie. Diplomová práce.
  5. MRÁZOVÁ, L., JAGO©OVÁ, L. 2014: Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014. Museologica Brunensia 3, s. 28-42.
  6. MÜLLER-STRATEN, Ch. 2008: The contribution of Zbyněk Stránský to museology and contribution of the Brno museology school. In: Muzealizace v soudobé společnosti a poslání muzeologie/Musealization in contemporary society and role of museology: Sborník ze sympozia s mezinárodní účastí pořádaného při příleľitosti ľivotního jubilea tvůrce brněnské muzeologické ąkoly Zbyňka Z. Stránského/Anthology from symposium with foreign participation in the occasion of anniversary of the founder of the Brno museology school Zbyněk Z. Stránský. Praha, s. 27-35.
  7. ©PÉT, J. 1988: Formování a rozvoj socialistického muzejnictví v ČSR (1945-1985). Praha.
  8. TI©LIAR, P. 2017: The Development of Informal Learning and Museum Pedagogy in Museums. European Journal of Contemporary Education 6 (3), s. 586-592. Go to original source...

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.